
כמה דברים כלליים, שכדאי מאוד לדעת לגבי תהליכי למידה: ראשית, שלושת השלבים העיקריים מהם בנוי תהליך למידה הוא תהליך של קליטה, עיבוד ושליפה. מרבית המקרים
שמרית דרור -
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
מאמרים רבים וחשובים בתחום של הפרעות קשב וריכוז ניתן למצוא בתחתית עמוד זה.
"אנשים שחושבים לאט תמיד יאשימו את מי שחושב מהר בהפרעות קשב וריכוז, ואין בעולם משהו שמפחיד יותר אנשים מבוגרים מאשר ילדה חכמה".
זהו לא רק משפט מקסים ונכון מהספר "סבתא מוסרת דרישת שלום וסליחה", וזה גם לא רק האני מאמין שלי האישי.
מתחילים לצוץ כמו פטריות לאחר גשם מחקרים המעידים כי ילדים, נערים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז add & adhd חכמים יותר, בעלי חוש צדק מפותח יותר, יצירתיים באופן בלתי ניתן לתיאור ויותר מכל – כאשר הם מפוקסים על משימה ומשהו מעניין אותם, ההצלחה שלהם מובטחת יותר מאשר אצל נער "רגיל".
לצד הטיפול התרופתי, שלעיתים אין ברירה והוא המוצא האחרון – יש אינספור כלים, תהליכים ומענה רגשי וטכני שניתן לספק לילדים.
וכאן – בתחתית עמוד זה – ישנם מאמרים רבים מאוד להורים ואנשי החינוך בכל הקשור לבעיות קשב וריכוז. ממליצה לקרוא, להבין ולקחת שליטה מודעת על ההתנהלות בעניין ולא לרוץ ישר לריטלין (על אף העובדה שאני לא נגד שימוש בכדור באופן גורף).
לצערי, כשאני הייתי ילדה קטנה, לא הייתה את המודעות של היום להפרעות קשב וריכוז.
אני רואה ויודעת שבאמצעות תהליך אימון נוירו פידבק ניתן להביא לשינוי ממשי אצל הילד או הנער.
התהליך יכול להתבצע רק באמצעות אימון הילד – שזה החשוב ביותר, אך נדרש גם תהליך מול ההורים.
אני מזמינה אתכם לקרא עוד בעמודים הרלוונטיים באתר ובעיקר בעמוד סרטונים ובלוג על: תסמינים – פתרונות ועוד.
כמה דברים כלליים, שכדאי מאוד לדעת לגבי תהליכי למידה: ראשית, שלושת השלבים העיקריים מהם בנוי תהליך למידה הוא תהליך של קליטה, עיבוד ושליפה. מרבית המקרים
עצה קטנה להתמודדות עם הסחת דעת – הפרעת קשב וריכוז
באחת מההרצאות שלי בפני הורים ברמת גן בנושא של התמודדות עם הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה נוצרה שיחה על הסחת דעת רבה שיש אצל כל
ניהול "מעברים" אצל המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז – חלק 3
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר ניהול עצירת משימה: כוונו טיימר לזמן סיום המשימה. זוהי
ניהול "מעברים" אצל המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז – חלק 2
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר לפני שנבין את עקרונות המפתח לניהול זמן בתחילת משימה, מעבר בין
ניהול "מעברים" אצל המתמודדים עם בעיות קשב וריכוז – 1
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר אחד התפקודים הניהוליים הראשיים שנפגעים אצל ילדים עם הפרעת
נעורים בהפרעה – סרט להורים ואנשי חינוך
"יש כאילו קיר שמפריד ביני לבין העולם""הם רק גורמים לי לפקפק ביכולת שלי" – מתוך הסרט "נערות בהפרעה", אחד הקשיים המרכזיים שאיתם מתמודדים ילדים, נערים
חיידקים במעיים והקשר ל ADD/ADHD
במחקר שבוצע באונבסיטת Radboud University Medical Center נמצא קשר אפשרי בין חיידקים מסוג מסוים במעיים לבין פעילות מוחית המאופיינת בהפרעות קשב וריכוז. ככלל, בגופינו יש מיליארדי מיקראורגניזמים
הפרעות קשב וריכוז – תסמינים ל ADHD
תסמינים ADHD על אף השיח הוודאי (והמטעה) בנוגע למחסור בדופמין כמקור לבעיות קשב וריכוז, אין וודאות מחקרית וזוהי השערה בלבד. מחקרים רבים בוצעו בעבר ומבוצעים
קשיי קשב וריכוז – האם מקורן בבעיות במערכת העיכול?
חקר קשיי קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים הנו עוד בחיתוליו, וכמו כל מערכת המוח, רב הנסתר על הגלוי. יחד עם זאת, מחקרים חדשים כל הזמן
קורסים דיגיטליים
קורסים דיגיטליים בתחומי אסטרטגיות למידה והפרעות קשב