שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

הכנה לכיתה א‎‎'

קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

כבר 20 שנים שאני רואה תלמידים שחייהם בבית הספר מלווים באתגרים רבים שיכלו היו להימנע אם היו מגיעים לאחר תהליך של הכנה לכיתה א'. 12 שנים של אתגרים שהיו יכולים להימנע אם רק היינו מסתכלים לאמת בעיניים ומבינים כי מערכת החינוך היא תובענית ועלינו להגיע אליה מוכנים.
יש כ"כ הרבה גורמים  המשפיעים על הצלחתו הלימודית של הילד: הסתגלות התנהגותית, התמצאות במרחב, ניהול מחודש של זמן וארגון, בעיות בריאותיות שאנו לא מודעים אליהם, וויסות חושי, מוטוריקה עדינה וגסה. זמני הגן כבר עברו, הילד נדרש לגלות אחריות באמצעות מגוון רחב של ניהוליים תפקודיים, חברתיים, רגשיים והתנהגותיים.

קורס הכנה לכיתה א' נערך בקבוצות של עד 5 תלמידים.
בקורס, אנו עובדים על נושאים רבים שיפורטו בתחתית עמוד זה.

בעיני, כמי שיצאה ממערכת החינוך ומכירה ביתרונותיה אך גם חסרונותיה הרבים, ראוי כי ילד יגיע לכיתה א' כאשר הוא כבר יודע לקרא.
באופן כללי, הלימודים במערכת החינוך הם במקרים רבים (לא תמיד אך במקרים רבים) לא סדורים, כלומר, לרגע נראה שהילד שולט ומבין את החומר ושניה לאחר מכן – ממש בין לילה, הרמה עולה בבת אחת ובקיצוניות והילד מוצא את עצמו מבוהל.

הגישה שלי עם כולם, לא רק בקורס הכנה לכיתה א' היא:

אנו שואפים למצוינות, אך בקלות!
מצד אחד לא חושבים בכלל על הרמה של הכיתה, תמיד חושבים איך להגיע רחוק יותר, כל עוד זה נעשה בהשקעה סבירה, וללא לחץ מיותר.

היה אצלי פעם תלמיד בכיתה ו' שעדיין לא ידע תרגום של מילים כמו DOG AND HOME –  האסטרטגיות איתן אני עובדת הביאו אותו למצב שהוא ענה על בגרות חמש יחידות באנגלית, כאשר הצעתי שכבר יגש לבגרות, שאלו ההורים, למה?
ואני שואלת – למה לא?
אם אפשר להתקדם ובכיף, ובהנאה, וללא מאמץ שמוסיף עומס נפשי ורגשי, למה לא?

מצד שני, אני כן דואגת לבדוק מה הרמה של הכיתה ולוודא כי התלמידים אצלי תמיד נמצאים כמה צעדים קדימה מהכיתה.

התחושה הזו שאתה יושב בכיתה, לא מבין כלום, מאבד ריכוז משום שלא מבין, מתחיל להפריע, נוצרות בעיות רגשיות, רגשי נחיתות, בעיות משמעת, כל זה ניתן יהיה למנוע עם ההבנה כי היות ולעיתים יש עליה מהירה וקיצונית ברמה הנדרשת, חשוב להיות אחראים ולהיות תמיד כמה צעדים קדימה, כל עוד, כאמור, זה נעשה בהנאה.

בהכנה לכיתה א' אנו לומדים לקרא ולכתוב, מבלי שבכלל מרגישים שלומדים. דרך משחקים, תחרויות, הגרלות, חידונים.
אנו נהנים יחד, אך גם לומדים מהם גבולות שלי ומה הם גבולות של האחר, מפתחים יכולת למידה חזותית ושמיעתית והתמצאות במרחב, לומדים על הרגלים נכונים.

שימו לב:
היות וכניסה של ילד לכיתה א' משנה את כל המתרחש בבית, ישנו מפגש עד שלושה מפגשים גם ההורים. הסתגלות נכונה מראש לשינויים שידרשו בהתנהלות המשפחתית יעזרו לכם ליהנות מהתהליך.

כמה מילים מתלמידים והוריהם

הבלוג האישי שלי ומאמרים חשובים

יצירת קשר

אימון נוירופידבק וכן תהליך הוראה מתקנת פרטני וקבוצתי במקצועות חשבון, עברית ואנגלית מתקיים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.

אסטרטגיות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב, או אסטרטגיות למידה כלליות, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.