שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

נעורים בהפרעה – סרט להורים ואנשי חינוך

"יש כאילו קיר שמפריד ביני לבין העולם"
"הם רק גורמים לי לפקפק ביכולת שלי"

– מתוך הסרט "נערות בהפרעה", אחד הקשיים המרכזיים שאיתם מתמודדים ילדים, נערים ובוגרים המאובחנים עם הפרעות קשב וריכוז הוא חוסר המודעת הגדול מאוד לאתגרים אותם הם חווים יום יום. באופן כמעט אירוני מרבית המאובחנים בעצמם אינם מבינים את האתגרים אותם הם חווים. אם לדייק יותר –מגוון רחב מאוד של תחומים בחיים מושפעים מהפרעות אלו עד כי המאובחנים עצמם לא יודעים לקשר בן אתגרים מסוימים בחיים להפרעות הקשב שלהם. מעטים מודעים להשפעות הרבות של הפרעת קשב בנושאים רחבים ואחרים בתחומי חיינו.  

נעורים בהפרעה – סרט אמיץ וחשוב למורים והורים

מדוע אמיץ? משום שבסרט תוכלו לצפות ברגעים אמיתיים מהחיים של ארבעה נערים ונערות ולראות את הדרך שלהם להתמודד עם הפרעת הקשב וריכוז שלהם/ן. מודעות גדולה יותר להשפעה של הפרעת קשב על היחסים החברתיים, דפוסי התנהגות, מבנה אישיות והתמודדות עם משימות לימודים ועבודה תסייע יותר מכל לילדים אלו וזאת במקום תיוגם האוטומטי וחסר המודעות כ – "עצלנים" "לא מוכשרים" "לא נעימים". 

מצפיה סרט, ללא ספק, כל חד אבחנה ידע לומר כי ארבעת נערים ונערות אלו, בסופו של דבר, לאחר 12 שנים במערכת חינוך, בה חוו אתגרים חברתיים ולימודיים רבים, הינם מלאי מוטיבציה, ביטחון, אמונה, בעלי הכרות אישית פנימית עם עצמם שלא כל נער ונערה זוכים לה,מעין חיבור פנימי עמוק שכל האתגרים בדרך חייבו אותם ליצור עם עצמם. ועל כן, הנקודה המשמעותית ביותר בסרט היא הההשפעה האדירה שיש להורים תומכים, שמבינים את הקושי של ילדם ומלווים אותו בדרך הנכונה. אך מעבר להבנה חשובה זו, ניתן לראות מגוון השלכות אחרות.  

ניתן לראות את הקושי בהתארגנות וסדר הבאים לידי ביטוי באיחור למבחנים חשובים בתיכון, בתכנון לא יעיל של זמן הלמידה לקראת מבחן, ובנטייה חוזרת ונשנית לאבד חפצים ודברים אישיים (כגון כסף, מפתחות, ארנק ועוד). ניתן לראות גם את הקושי החברתי אותו הם חווים ואת הקשר של כך להפרעות קשב וריכוז. בנוסף על כך, מורים והורים לא מעטים נותנים לילד כדורים בלי בדיקה מעמיקה. בסרט ניתן לראות את הנקודות המאוד חיוביות מנטילת ריטלין אך גם את החסרונות על מנת להבין מה באמת על כף המאזניים בהחלטה הסופית. הסרט בקישור הבא:

https://13tv.co.il/item/documentary/season-01/episodes/l-wcl-2054996/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.