שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז
מוח של ילד, נער או מבוגר עם הפרעות קשב וריכוז הוא מוח שונה. כמאובחנת עם הפרעות קשב וריכוז קיצוניות, אני יודעת לומר שזו אחת התובנות החשובות - המוח שלנו שונה - ודורש רגישות אחרת, תשומת לב שונה, ניהול אחר של התארגנות וסדר יחד עם תקשורת בינאישית ייחודית.
הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז היא קריטית להצלחת העצמת הילד המאובחן.
עליכם ללמוד להכיר את מגבלות הבעיה, את האתגרים, את ההתמודדויות, את הברכות הענקיות שהיא מביאה איתה - ולדעת כיצד לכוון ולחזק את ילדיכם.

הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז מביאה איתה ברכות גדולות מאוד. יצירתיות נדירה, רגישות גדולה לסביבה, חוש צדק מפותח, התמסרות גבוהה למשימה (לאחר שכבר נוצר מיקוד) ועוד יתרונות רבות מספור. אך לצד כל אלו עלינו לזכור כי הפרעות קשב וריכוז מביאות גם המון אתגרים שללא מענה הולם וטיפול דרך הדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז – לא יהיה כל ביטוי ליתרונות ולצמיחה הגבוהה האפשרית. 
בעייתיות גדולה יש בעובדה שהורים ואנשי חינוך רבים רואים בבעיית קשב וריכוז רק בעיית ריכוז או היפראקטיביות. 

ילדים, נערים ומבוגרים עם add/adhd הם בעלי רגישות ופגיעות גבוהה מאוד, ומכאן גם בעלי נטייה לפרשנות שלילית ומוטעית של המציאות – פרשנות שיוצרת עם השנים תודעה של קורבן וחולשה. יש חוקרים הטוענים כי פגיעות ורגישות זו לסביבה נוצרת לעיתים בשל אינטואיציה מוגברת של הילד, קליטת חושים מוגברת. כלומר – הרגישות הגדולה שלנו גורמת לנו לקחת חלק מכאבי הסביבה יותר מידי "לתוכנו". זהו אתגר רגשי שראוי כי אתם כהורים – עמוד התווך בחיי ילדיכם – תהיו מודעים אליו. 

בהדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז תלמדו מה מנהל את ילדיכם, כיצד המוח שלו עובד ואיך לעזור לו להתנהל ולצמוח. 

חוסר המיקוד והריכוז יוצר גם בעיית סדר וארגון במגוון היבטי החיים. חוסר הארגון יוצר לעיתים עיכובים בזמן, איחורים, שיוצרים לחץ יום יומי, לחץ שיוצר מעמסה רגשית, מעמסה רגשית שמוסיפה לפגיעות ולרגישות של הילד – רגישות ופגיעות שמלכתחילה קיימת בו רק מעצם הבעיה – עוד לפני בעיות הארגון ש "מוסיפות שמן למדורה".

פגיעות רבה זו כאמור יוצרת פרשנויות רבות מוטעות מכאן לעיתים גם בעיות בסמכות מול ההורים ומורים בבית הספר ("כולם נגדי") או בעיות חברתיות בשל דימוי עצמי נמוך שלרוב אינו מוצדק מפני שלרוב ילדי קשב הינם חכמים מהממוצע באופן משמעותי ועל מחקרים נתפסים על ידי החברה כאהובים ומוערכים. 

כהורים – יש לכם תפקיד חשוב בעיצוב עתיד ילדיכם.
הדרכת הורים מסודרת בהתמודדות עם ADD/ADHD תעזור לכם לעזור לילדים שלכם

"איך בונים ספינה?"

"אוספים אנשים ונוטעים בהם את האהבה והכמיהה לים הגדול, הרחב והאינסופי.

ולא - מקבצים אנשים ואומרים להם להכין תוכניות, לאסוף חומרים ולבנות ספינה"

זוהי בעיני עבודתו החשובה ביותר של כל איש חינוך, לנטוע בילד את האהבה לחיים, את הרצון לשגשג, לפרוח, להגשים וליצור.

"The bigger the why the easier the how" –

T. Harv Eker

כמה מילים מתלמידים והוריהם

הבלוג האישי שלי ומאמרים חשובים

הקשר בין חיידקים במעיים ובעיות קשב וריכוז | שמרית דרור - יוצרים מציאות

חיידקים במעיים והקשר ל ADD/ADHD

במחקר שבוצע באונבסיטת Radboud University Medical Center נמצא קשר אפשרי בין חיידקים מסוג מסוים במעיים לבין פעילות מוחית המאופיינת בהפרעות קשב וריכוז. ככלל, בגופינו יש מיליארדי מיקראורגניזמים

לקריאת המאמר >
שאלות ותשובות על הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה - שמרית דרור

משחק מילים באנגלית

משחק מילים באנגלית המטרה – חיזוק אוצר מילים באנגלית  בוחרים נושא, למשל – חיות. לא בוחרים את כל החיות מפני שהמטרה היא לחדד כל פעם את

לקריאת המאמר >

יצירת קשר

אימון נוירופידבק וכן תהליך הוראה מתקנת פרטני וקבוצתי במקצועות חשבון, עברית ואנגלית מתקיים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.

אסטרטגיות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב, או אסטרטגיות למידה כלליות, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.