אולי בעצם זו לא לקות למידה וטעות באבחון? שמרית דרור
כמה דברים כלליים, שכדאי מאוד לדעת לגבי תהליכי למידה: 1. שלושת השלבים העיקריים מהם בנוי תהליך למידה הוא תהליך של קליטה, עיבוד ושליפה. מרבית מקרים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
מאמרים רבים וחשובים בתחום של הפרעות קשב וריכוז ניתן למצוא בתחתית עמוד זה.
"אנשים שחושבים לאט תמיד יאשימו את מי שחושב מהר בהפרעות קשב וריכוז, ואין בעולם משהו שמפחיד יותר אנשים מבוגרים מאשר ילדה חכמה".
זהו לא רק משפט מקסים ונכון מהספר "סבתא מוסרת דרישת שלום וסליחה", וזה גם לא רק האני מאמין שלי האישי.
מתחילים לצוץ כמו פטריות לאחר גשם מחקרים המעידים כי ילדים, נערים ומבוגרים עם add & adhd חכמים יותר, בעלי חוש צדק מפותח יותר, יצירתיים באופן בלתי ניתן לתיאור ויותר מכל – כאשר הם מפוקסים על משימה ומשהו מעניין אותם, ההצלחה שלהם מובטחת יותר מאשר אצל נער "רגיל".
לצד הטיפול התרופתי, שלעיתים אין ברירה והוא המוצא האחרון – יש אינספור כלים, תהליכים ומענה רגשי וטכני שניתן לספק לילדים.
וכאן – בתחתית עמוד זה – ישנם מאמרים רבים מאוד להורים ואנשי החינוך בכל הקשור להפרעות קשב וריכוז. ממליצה לקרוא, להבין ולקחת שליטה מודעת על ההתנהלות בעניין ולא לרוץ ישר לריטלין (על אף העובדה שאני לא נגד שימוש בכדור באופן גורף).
לצערי, כשאני הייתי ילדה קטנה, לא הייתה את המודעות של היום.
אני רואה ויודעת שבאמצעות תהליך אימון אישי של כחצי שנה ניתן להביא לשינוי ממשי אצל הילד או הנער.
התהליך יכול להתבצע באמצעות אימון אישי עם הילד – שזה החשוב ביותר, אך נדרש גם תהליך מול ההורים.
במידה והילד מסרב להגיע, ניתן כמובן להתחיל כהדרכת הורים אישית בתקווה שהילד בהמשך יסכים להגיע.
אני מזמינה אתכם לקרא עוד בעמודים הרלוונטיים באתר – אימון אישי לילדים ונוער עם הפרעות קשב וריכוז וכן הדרכת הורים לילדים עם ADD/ADHD (דרך התפריט הראשי באתר זה).
כמה דברים כלליים, שכדאי מאוד לדעת לגבי תהליכי למידה: 1. שלושת השלבים העיקריים מהם בנוי תהליך למידה הוא תהליך של קליטה, עיבוד ושליפה. מרבית מקרים
באחת מההרצאות שלי בפני הורים ברמת השרון בנושא של התמודדות על הפרעת קשב וריכוז ולקויות למידה, אמר אחד ההורים כי הוא מודע לחלוטין ליתרונות שיש
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר ניהול עצירת משימה: כוונו טיימר לזמן סיום המשימה. זוהי
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר לפני שנבין את עקרונות המפתח לניהול זמן בתחילת משימה, מעבר בין
» קישור לחלקו הראשון של המאמר » קישור לחלקו השני של המאמר » קישור לחלקו השלישי של המאמר אחד התפקודים הניהוליים הראשיים שנפגעים אצל ילדים עם הפרעת
פוסט זה הינו חלק מפוסט בעל 3 חלקים.אם לא קראת עדיין את חלקיו הראשונים להלן הקישורים: חלק ראשון, חלק שני בסוף לקחתי ריטלין והתופעות לא היו נעימות
פוסט זה הינו חלק שני מפוסט בעל 3 חלקים.אם לא קראת את החלק הראשון, כדאי שתגש לשם כעת, דרך קישור זה > על כן, פרסמתי
"יש כאילו קיר שמפריד ביני לבין העולם""הם רק גורמים לי לפקפק ביכולת שלי" – מתוך הסרט "נערות בהפרעה", אחד הקשיים המרכזיים שאיתם מתמודדים ילדים, נערים
שמי שמרית דרור, במקצועי אני מלווה ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ומדריכה הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז. בתפקידי אני רואה כל יום כאלו המשלמים את המחיר
במחקר שבוצע באונבסיטת Radboud University Medical Center נמצא קשר אפשרי בין חיידקים מסוג מסוים במעיים לבין פעילות מוחית המאופיינת בהפרעות קשב וריכוז. ככלל, בגופינו יש מיליארדי מיקראורגניזמים
קורסים דיגיטליים בתחומי אסטרטגיות למידה והפרעות קשב