ללמוד כיצד ללמוד

ללמוד כיצד ללמוד

ללמוד כיצד ללמוד - חלק ראשון

בסרטון זה אני מדברת על החשיבות העצומה שיש ל קורס ללמוד כיצד ללמוד עבור כל הילדים עם דגש לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
שימו לב כי גם ילדים שלא מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז נוירולוגית מתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. אנו נמצאים בעולם מאוד תובעני ומפוצץ בגירויים חיצוניים. כל רגע שהילד שלכם מביט במסך הטלפון המוח שלו מתמלא באינסוף גירויים וזה רק מכמה דקות בנייד. תוסיפו לכך את הלחץ היום יומי בבית הספר, את החיים בעולם מודרני ו…את מה שאני קוראת להם גירויים פנימיים – כלומר, רגשות שמעמיסים עלינו לעיתים, תחושות ומחשבות שרצות ועוד.
על מנת להתמודד עם כל הפרעות חיצוניות עלו אנו חייבים ללמוד כיצד ללמוד ובשביל זה פיתחתי את קורס אסטרטגיות למידה שבנוי על ניסיון אישית הן כתלמידה שחוותה קשיים והן כמורה מקצועית כבר עשרים שנה.
הסרטון הבא חשוב מאוד להבנה כיצד עובדות אסטרטגיות הלמידה (שימו לב כי מדובר בנושא המחולק לשני סרטוני וידאו שונים חלק 1+2).

ללמוד כיצד ללמוד - חלק 2

התמודדות עם תחושת כישלון

לפני שמלמדים ילד ללמוד כיצד ללמוד חשוב שנדע איך לתווך לו את הנכשלים במבחנים ואי הבנת החומר עד כה. עם האסטרטגיות הנכונות המותאמות הוא יבין ויצליח – אין לי ספק בכף היות ואני מדברת מתוך ניסיון של עשרים שנה. אין חשוב להדגיש ושימו לב לדיוק – אני מציינת נכשלים במבחנים ולא כישלון של הילד. הילד לא נכשל (לכל היותר מהערכת הנוקשה של משרד החינוך נכשלה). צפו בסרטון – הוא חשוב ביותר!

שיטת הסיפור בהומור - חלק ראשון

שיטת הסיפור בהומור ( שיטה המתאימה לכל המקצועות). חלק שני

כיצד קשורה סערת טבע ובהלת השכנים להבנה מדויקת יותר של מכנה ומונה.

כיצד באמצעות הומור ויצירתיות ככ פשוטה ניתן להפוך למידה של ככ הרבה נושאים לקלה, מהירה, וכזו שאינה יוצרת התנגדות אצל הילד לשיעורים.

שיטת המעטפות

שיטת המעטפות היא אחת מהאסטרטגיות החשובות ביותר שניתנת ליישום כמעט על כל מקצוע ואין מספיק לתאר עד כמה היא מזרזת תהליכי למידה

ארבעת השלבים החשובים של כל למידה - חלק ראשון

ארבעת השלבים החשובים של כל למידה - חלק שני

ללמוד כיצד ללמוד - מה הקשר בין חבר ילדות ישן לאסטרטגיות למידה

גולשים יקרים, קצת בנימה אישית.
עשרים שנים שאני מלמדת, מגיל 16.
נולדתי בעיירת פיתוח קטנה בה יש תיכון אחד וכמה בתי ספר יסודיים קטנים. בהיותי בתיכון, המורה שלי מבית הספר היסודי שלחה אלי תלמידים שלה מכיתות נמוכות. הייתי בת 16 עם רשימת המתנה בלתי ניתנת לתיאור. עדיין היו לי קשיים בלימודים, ותמיד אמרתי לכולם “הלוואי שתהיה לי מורה לאנגלית כמו שאני יודעת ללמד”. עם השנים למדתי כיצד לארגן את הדברים גם לעצמי ןסיימתי חלק משנות התואר שלי בכלכלה בהצטיינות.

כאני אומרת שאין חשוב בעולם מהידע של “ללמוד כיצד ללמוד” אני מתכוונת לזה בכל ליבי ולא כקלישאה ידועה. אני רואה כמה זה כל ההבדל בין ילדי שמצליחים בלימודים ואלו שלא.
אני רואה ילדים מגיעים אלי עם תחשת כישלון עצומה לאחר שנים שכלום לא הצליח מתחילים פתאום לחוש הצלחה.

אני רואה הורים שמגיעים אלי להדרכות, בין אם הורים מחינוך ביתי ואם אם הורים שילדיהם עדיין לומדים בבית הסםר ומנסים לעזור לילדיהם בשעות הערב, ואור נראה בעיניים כאשר הם מבינים כיצד להסביר לילד באופן כ”כ קל וברור.

אני מזמינה אתכo לפנות אלי לקורס שלי בו אני מלמדת אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת.