אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
נערות ונערים יקרים (והוריהם) יקרים ♥, תקופת החטיבה ואף יותר תקופת התיכון, היא תקופה מופלאה. התקופה הזו שלכל אורך חיינו, במצב אידיאלי, נסתכל לאחור ונאמר "כמה כיף חיים עשיתי, איך הראש שלי היה שקט מדאגות".
לימודים, לא צריכים להאיב על התקופה היפה הזו. הם לא אמורים, ולא צריכים ליצור לחץ, חרדות, ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות נמוכה.
ההיפך, מתקופה זו אמורים וצריכים הנערים לצאת בתחושה של עמוד שדרה חזק, יציב וגמיש.
ועד כמה שאולי מוזר יהיה לשמוע זאת ממני, מורה כבר מעל 20 שנה, זו האמת שלי: שום דבר לא יחזיר את תקופת הנערות היפה, לימודים תמיד נוכל להשלים והקלילות והמצב הרגשי של הנער חשובים יותר מכל בתקופה זו.
אבל צריך לבחור לימודים או חיים חברתיים עשירים רק במצב קיצוני, בכל שאר המקרים, אתם תגלו כי אסטרטגיות למידה הופכות את החיים לקלים יותר, מצליחים יותר בקלות, וכאשר מצליחים יותר יש פחות מאבקים ויותר מוטיבציה. יותר מוטיבציה יוצרת יותר למידה ונוצר כדור שלג שאני בטוחה שכל נער מקווה לו גם אם הוא לא מאמין שזה אפשרי.
מפגשי אסטרטגיות הלמידה שי מבוססות על פגישות של פעם בשבוע למשך כחצי שנה עד שנה – עם נערים אני עובדת בשיטה של ד"ר פורנשטיין – בשיטת העשרה אינסטרומנטלית. אם אינכם מכירים שיטת למידה מופלאה זו – אני ממליצה לקרא עליה בעמוד הבא:
לכל אחד מהשלבים טכניקות נהדרות שמיצרות למידה יעילה. למידה יעילה, היא למידה שמבינים את החומר, הוא נכנס לזיכרון לטווח ארוך, לומדים יותר בפחות זמן.
אסטרטגיות להטמעת הידע במוח
קורס דיגיטלי להטמעת הידע
טכניקות לעיבוד יעיל שמשמר את הידע במוח, זיכרון לטווח רחוק
אסטרטגיות לשליפה של הידע וביטוי בכל עת (גם למבחנים)