אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
כבר 20 שנים שאני רואה ניסים מתרחשים. ככה לפחות מגדירים זאת ההורים של הילדים והנערים. בפועל, אני יודעת שההצלחות של התלמידים שלי נובעות מכמה גורמים עיקריים, ראשית, הייתי שם, סבלתי ביסודי, קצת פחות בתיכון, וגם זה מפני שלהרבה שיעורים לא
לאחר שגילית וניסיתי את קסמו של טיפול נוירופידבק על עצמי, אני יודעת לומר שזה כמו שזה: קסם. טיפול נוירופידבק הוא שיטה לשיפור תפקודי המוח מסייעת למטופלים להשפיע ולשלוט על אזורים שונים במוח באמצעות משוב חיובי (סוג של ביופידבק) עבור סוגי פעילות מוחית רצויים וזאת בחלוקה מדוייקת לאיזורי המוח השונים ובכך להפחית עד למנוע לחלוטין את הצורך בתרופות. הטיפול אינו פולשני כלל.
קבוצות הלמידה שלי פועלות עם מורה נוספת, כך שהן משלבות יחס אישי אך גם את יתרון הקבוצה.
העבודה המשותפת שתמיד, כמו בכל עבודה שלי, כוללת גם היבטים רגשיים של העצמה, העלאת הביטחון העצמי וגישה רגשית משולבת.
פעם, באחת מישיבות הצוות הבית ספריות, כאשר הרגשתי במבוי סתום לקידומו של ילד שהיה כ"כ יקר לליבי, ואף הבעתי את תסכולי מכך שבסופו של דבר, כל מה שאני עושה מרגיש לי מעט בתוך סך הקשיים והאתגרים, אמרה לי קולגה מדהימה ת
כבר 20 שנים שאני רואה תלמידים שחייהם בבית הספר מלווים באתגרים רבים שיכלו היו להימנע אם היו מגיעים לאחר תהליך של הכנה לכיתה א'. 12 שנים של אתגרים שהיו יכולים להימנע אם רק היינו מסתכלים לאמת בעיניים
כאשר ילדים או נערים מתמודדים עם לחץ, רגשות שליליים, מחשבות לא נעימות, חרדה (כגון חרדת מבחנים), תחושת חוסר מסוגלות… יש כל מיני שלבים ומצבים, יש לזה כל מיני רמות ודרכי התמודדות. יש את השלב/מצב בו רוצים טיפול מעמיק ויסודי עם איש מקצוע. מבינים כי צריך כאן שינוי מהשורש שצריך התמדה והרבה כוחות נפשיים, שלעיתים אין לילד.
אימון נוירו פידבק וקבוצות למידה במקצועות עברית ואנגלית מתקיימים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.
אסטרטגיות להתמודדות עם הפרעות קשב כגון: טכניקות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב וסדר, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.