שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

ה "טייטל" של ההדרכות אצלי, הוא "קורס אסטרטגיות למידה" כאשר במקביל אני מורה מוכרת להוראה מתקנת.
לכן, אני נשאלת הרבה מדוע אני לא כוללת בקורס גם כלים מהוראה מתקנת?
ראשית, אציין, שבכל קורס שלי ניתנים כל הכלים הן מאסטרטגיות למידה והן מעולם ההוראה המתקנת.

וכאן, יש מקום להסבר והבנה מהו "קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת" ובכלל מה ההבדל בין השניים.

נבחין בין השניים באופן הבא:

ילדים עם לקויות למידה וילדים ללא לקויות למידה.
ילדים עם לקויות למידה הם ילדים אשר חלק מסוים בתהליך עיבוד עצבי של החומר הנקלט עובר שיבוש. זה לא דרסטי כמו שזה נשמע. פשוט, תהליך קליטת הידע אצלם הוא שונה. אני אפילו לא שלמה עם המילה לקוי, אם כי, אין לי ברירה אלא להשתמש במאמרים שלי ובשיחות עם קולגות במונח המקצועי.
נוח לי יותר עם תהליך למידה שונה, אכן איטי יותר, אבל המילה הנרדפת אצלי לאיטי יותר זה "תהליכי יותר". המחשבה לעיתים יותר תהליכית. עוברת שלב אחר שלב.

(בעניין זה של מחשבה תהליכית, אני מזמינה אתכם לצפות בוידאו שלי בנושא בסוף עמוד זה.)
על מנת לסייע לילדים המוגדרים עם לקות למידה – פותחו כל מיני אסטרטגיות – דרכי למידה – שעוזרות להתמודד – סוג של "לעקוף" את האתגר העצבי במוח ולאפשר להם להצליח ככל הילדים.

אסטרטגיות אלו נקראות הוראה מתקנת ובהחלט אני מלמדת את כל אסטרטגיות ההוראה מתקנת איתן אני עובדת בקורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת.

מה כאן חשוב לדעת?

שדרכי הלמידה בהוראה מתקנת הן כ"כ יצירתיות וכ"כ מזרזות תהליכים, עד כי כל תלמיד שאני עובדת איתו לומד איתי בדרכי הלמידה של הוראה מתקנת.

אם כך, כמובן שקורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת כולל אצלי את כל דרכי הלמידה מתחום ההוראה המתקנת.
כעת, בואו נשים בצד את עולם ודרכי הלמידה לילדים בעלי לקות למידה שעובדים עם הוראה מתקנת ונשים כרגע על הדגש על הבנת המושג אסטרטגיות למידה.
גם ילדים שאינם בעלי לקות למידה חווים את העומס האדיר של מבחנים, פחד להיכשל, מקצועות שלעיתים דברים לא עובדים.
גם אני הייתי מבין תלמידים אלו עם קשיים אדירים בלימודים.
מתוך קושי זה פיתחתי כבר מגיל 15 אסטרטגיות שעזרו לי ללמוד נכון ובהמשך דרכי המקצועית אף למדתי את התחום.
אין לי לקות למידה אך אסטרטגיות למידה מיועדות לכל ילד ונער שרוצים ללמוד נכון יותר.
ארחיב כאן במשפט נוסף חשוב: תהליך למידה מורכז למעשה מכמה שלבים: שלב הטמעת החומר הנלמד, שלב עיבוד החומר, שלב הבנת השאלות או הנדרש במשימה, שלב שליפה של הידע.

ישנם אסטרטגיות ומתולוגיות בנויות כיצד לבצע כל אחד מאלו באופן נכון ויעיל ובכך להשיג את המטרות הבאות: ללמוד בפחות זמן יותר חומר ולזכור אותו לטווח הרחוק – לתמיד.

אסטרטגיות למידה מתאימות לכל ילד וילדה, ללא קשר אם מאובחן עם לקויות למידה או הפרעת קשב וריכוז.
על כן, כל ילד חשוב שיקבל כלים אלו לחיים.

מכאן יוצא, כי כל ילד בין אם הוא מוגדר עם לקות למידה ובין אם לא – לומד אצלי את כל אסטרטגיות הלמידה הקיימות.

אם נאמר את הדברים במילים אחרות.

ישנן אסטרטגיות למידה כלליות וישנן אסטרטגיות למידה מעולם ההוראה המתקנת.
אסטרטגיות למידה מעולם ההוראה המתקנת עוזרות מאוד לכל ילד גם אם הוא מוגדר ללא לקות למידה.
ישנן אסטרטגיות למידה כלליות שאינן קשורות ללקויות למידה והן עוזרות מאוד ומיעלות תהליך למידה לכל מי ילד ונער בין אם בעל לקות למידה ובין אם לא.
לכן, בקורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת אני מלמדת הכול, את כל האסטרטגיות מכל הסוגים, לכל תלמיד ונער ללא קשר לאבחנה הפסיכו דידקטית שלו.
לפרטים מלאים על אסטרטגיות למידה ניתן לקרא בעמוד זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.