שמרית דרור -

הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק - ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים

גבעתיים -

אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת

כבר 20 שנים שאני מובילה תלמידים למצוינות באמצעות אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת. ההבדל בין מה שהיה לפני עשרים שנים ועכשיו זו ההגדרה. מגיל 15 התחלתי ללמד, בגיל 16 הייתי כבר עם רשימת המתנה מטורפת בעיר בה גדלתי.
המורה שלי מהיסודי שלחה אלי תלמידים כאשר אני כבר הייתי תלמידת תיכון, ותמיד טענתי בתור נערה שלומדת למבחנים והן בתור סטודנטית בתואר לכלכלה ומנהל עסקים כי הלוואי ולי הייתה מורה כמוני.
הרגשתי שאני מבינה מה קורה בראש של התלמידים.
אני תמיד מדמה את עולמם של אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת לחדר מבולגן. אין סיכוי לסדר חדר מבולגן בחושך. נכון?
משתי סיבות, אתם לא יודעים איך נראה הבלגן, מה לקחת למה? מה לזרוק? מה כבר נמצא במקומו…ואתם גם לא יודעים איפה לשים כל דבר.
זה בדיוק המצב עם מורה שאין לה את המיומנות בעצמה ולא ראתה את ה "חושך" מבפנים.
הקשיים שלי בתור ילדה אלצו אותי למצוא את האסטרטגיות לעצמי, אסטרטגיות שעם השנים למדתי שאף אחד אחר לא מלמד (כאשר בחרתי להתמקצע רשמית) וחלק אחר מהאסטרטגיות – היו להן כבר שמות.
אבל כמו שאמא (או אבא) יודעים בקלות היכן לשים את המשחקים הזרוקים בחדר של הילד, אני למדתי כיצד לפתח אצלי את האסטרטגיות ליצירת הסדר בבלגן שהלך לי בראש.

למעשה, כאשר אני פוגשת ילד תוך מפגש- גג שניים יש לי "אור" גדול לגבי מה שהולך אצלו במוח, ולכן, קל לי ממש לבצע איתו "סדר בבלגן" ולהביא אותו להצלחה.

אז מה זה אומר אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת?

זה אומר ללמוד דרכי עבודה בכל אחד משלבי הלמידה הבאים: הטמעת הידע, עיבוד המידע, שליפה, והבנת השאלות.
זה עוד אומר ללמוד דרך כל ערוצי הלמידה הקיימים, ערוץ שמיעתי, ערוץ חזותי וערוץ מוחשי.
זה גם אומר להבין בעצם איך עובד המוח ולהבין את החשוב ביותר: המוח שלנו הוא זה שמבצע משימות, לא אנחנו.
אני יודעת שזה נשמע בהתחלה קצת מוזר. אבל זה הלקח שאני למדתי כאשר חוויתי קשיים ומשם פיתחתי אסטרטגיות למידה שמלווים אותי עד היום.
מי שמחליט מה נלמד, כמה נלמד, כמה נלמד, מתי נפרוש מייאוש, מתי נהיה בחוויית הצלחה ומתי נחליט שאנו כישלון (למרות שאנו לא) זה המוח שלנו.

אנו צריכים לדעת איך לתפעל אותו, איך מצד אחד לא להקל עליו יותר מידי, מצד שני איך לא להכביד עליו יותר מידי – ואיך לוודא שאנו יודעים בדיוק מה הגבול.
מידע מלא ומפורט על התכנים בכל הקשור לאסטרטגיות למידה והוראה מתקנת ניתן למצוא באתר בעמוד זה.
20 שנים שאני מורה, רק 3-7 תלמידים אצלי לא הגיעו למצוינות וזה רק משום שהתהליך הופסק די סמוך לתחילת העבודה.
לכן, אם הילד שלכם כרגע בתחושת כישלון, אין מספיק מילים לתאר כי הוא לא כישלון והוא רוב הסיכויים פשוט לא למד עדיין בדרך המותאמת לו.

ממליצה בחום לצפות בסרטון וידאו זה>

קורסים דיגיטליים

קורסים דיגיטליים בתחומי אסטרטגיות למידה והפרעות קשב

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.