שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

כיצד מקבלים החזר מביטוח פרטי על שיעורי הוראה מתקנת

שימו לב – אין זה מסמך ייעוץ או תחליף לו אלא שיתוף מתוך ידע שלי – שאינו ידע מקצועי על אפשרויות קבלת החזרים מביטוח בהתאם לחוקים ולתקנות.

הסבר על אפשרויות ביטוח דרך רפואה משלימה והתפתחות הילד.

שימו לב – למי שהביטוח הפרטי שלו הוא דרך קולקטיב של חברה/ארגון/מוסד (כמו בנקים) יש לכך התייחסות בסוף ההסבר הכללי שחשוב בכל מקרה לקרא גם אותו.

1. ראשית, יש לדעת כי הערוץ לקבלת החזרים דרך רפואה משלימה הוא ערוץ שונה מקבלת החזרים דרך התפתחות הילד. היות והשיעורים אצלי כוללים עבודה דרך אפיקים של רפואה משלימה (נוירו פידבק, ביופידבק ורייקי) יש לבדוק מהו ההחזר על רפואה משלימה וגם דרך התפתחות הילד כאשר חלק מהפגישות ניתן לתבוע עבור התפתחות הילד וחלק דרך רפואה משלימה.

2. חשוב ביותר לא כל התעודות מכובדות בכל חברות הביטוח.
כלומר, ייתכן כי חברת ביטוח X תאמר שמאפשרת החזר על ביופידבק אך לא על תעודת ביופידבק ממכון מסוים. כנ"ל לגבי רייקי.  ישנן גם חברות שכלל לא מבקשות תעודה ויש שכן. יש חברות שמאוד מקפידות על הפניה מרופא כללי +חשבוניות על מנת לקבל החזר ולכן ייתכן כי יש לבקש הפניה כללית מרופא משפחה.

3. איך זה הולך? כאשר רוכשים ביטוח בסיס, כגון: ביטוח לתאונות אישיות, תרופות מחוץ לסל, סכום עבור מחלה קשה, ניתוחים בחול ועוד, ניתן להוסיף נספחים של רפואה משלימה והתפתחות הילד – בכל אחד מהם בנפרד (כאמור, שני נספחים שונים) ניתן לקבל החזרים עבור השיעורים היות ומדובר במפגשי טיפול והוראה מתקנת.

היות שהנספחים יכולים להיות רק כתוספת לקיימים, מה שעושים זה מחלקים את חבילות הבסיס לכמה חברות כדי שבכל אחת ניתן יהיה להוסיף:

א. נספח התפתחות הילד.

ב. נספח רפואה משלימה.

למשל, במנורה מבוטחים על 300,000 עבור מחלות קשות ואת ה 300,000 הנותרים שמים בחברה אחרת – נניח מגדל.

את התאונות אישיות אפשר לשים בחברה אחרת – כלל.

וניתוחים והשתלות בחול – בכלל.
(רק דוגמה).

החברות שמציעות החזר עבור נותן שירות שלא ברשימה הסגורה של חברת הביטוח ככל שידוע לי:

מנורה

כלל

מגדל

AIG

ביטוח ישיר

וייתכן שאף הראל (לא בדקתי).

ככל שידוע לי הפניקס יש להם רק רשימה סגורה של נותני שירות – אך כדאי לבדוק שאיני טועה.

לזכור כי בכל אחד מהם – יש לברר גם על רפואה משלימה וגם על התפתחות הילד.

הערה חשובה ביותר, לכולם, אך במיוחד למי שיש לו ביטוח דרך קולקטיב:

בתחילת אוקטובר 2023 אמור לעבור עדכון בתקנות הביטוח המאפשר לכל מי שיש לו חבילת ביטוח פרטי לא משנה באיזו חברה – להקים נספח של רפואה משלימה (ואולי אף גם התפתחות הילד) בכל חברה אחרת גם אין בחברה אחרת אם מוצרי בסיס כלל. בכזה מצב, ייתכן גם שלא יהיה צורך לחלק את ביטוחי הבסיס לחברות השונות.

בנוסף, חברת AIG מאפשרת  כבר עוד לפני עדכון תקנות הביטוח רישום לרפואה משלימה עבור מבוגרים וילדים וכן התפתחות הילד, ללא חבילת בסיס.

לסיום, ההכשרות שלי הן: הוראה מתקנת, ביופידבק EEG, נוירופידבק (וגם רייקי אך לרוב חברות הביטוח לא מכסות זאת). יש לוודא כי חברת הביטוח מכסה שירותים אלו במסגרת רפואה משלימה או התפתחות הילד.