שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

אסטרטגיות למידה – סרטוני הדרכה​

מה חשוב למוח כדי להצליח?

גולשים יקרים, בחלקו הראשון של עמוד זה תמצאו 7 סרטונים שמסבירים מה המוח צריך כדי להצליח. אנו צוללים אל נבכי מסתורי המוח, בשפה פשוטה ברורה ומרתקת.

בהמשך העמוד תוכלו למצוא סרטונים מעניינים וחשובים בתחום. כל הסרטונים והמידע בהם מתאים להורים, מורים, ילדים נוער וסטודנטים.

ללמוד איך ללמוד - שיעור 1

ללמוד איך ללמוד חלק 2

ללמוד איך ללמוד - חלק 3

ללמוד איך ללמוד - חלק 4

ללמוד איך ללמוד - חלק 5

ללמוד איך ללמוד חלק 6

ללמוד איך ללמוד - חלק שביעי

כעת – תוכלו להמשיך לצפות בסרטונים עם ידע מעניין, חשוב ומרתק, בהמשך עמוד זה.


כללי למידה למתמודדים עם הפרעת קשב

בסרטון זה אני מדברת על החשיבות העצומה שיש ל קורס ללמוד כיצד ללמוד עבור כל הילדים עם דגש לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.
שימו לב כי גם ילדים שלא מתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז נוירולוגית מתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז

אנו נמצאים בעולם מאוד תובעני ומפוצץ בגירויים חיצוניים. כל רגע שהילד שלכם מביט במסך הטלפון המוח שלו מתמלא באינסוף גירויים וזה רק מכמה דקות בנייד. תוסיפו לכך את הלחץ היום יומי בבית הספר, את החיים בעולם מודרני ו…את מה שאני קוראת להם גירויים פנימיים – כלומר, רגשות שמעמיסים עלינו לעיתים, תחושות ומחשבות שרצות ועוד. על מנת להתמודד עם  הפרעות חיצוניות ופנימיות אלו, אנו חייבים ללמוד כיצד ללמוד ובשביל זה פיתחתי את קורס אסטרטגיות למידה שבנוי על ניסיון אישי הן כתלמידה שחוותה קשיים והן כמורה מקצועית כבר עשרים שנה.

הסרטון הבא חשוב מאוד להבנה כיצד עובדות אסטרטגיות הלמידה (שימו לב כי מדובר בנושא המחולק לשני סרטוני וידאו שונים: חלק 1+2).

הוראה מתקנת למתמודדים עם הפרעת קשב- חלק ראשון

הוראה מתקנת למתמודדים עם הפרעת קשב - חלק שני

ארבעת השלבים החשובים של כל למידה -
חלק ראשון

4 השלבים החשובים של כל למידה -
חלק שני

התמודדות עם תחושת כישלון

לפני שמלמדים ילד ללמוד כיצד ללמוד, חשוב שנדע איך לתווך לו את הנכשלים במבחנים ואי הבנת החומר עד כה. עם אסטרטגיות הלמידה הנכונות והמותאמות הוא יבין ויצליח – אין לי ספק בכך היות ואני מדברת מתוך ניסיון של עשרים שנה.  
אך חשוב להדגיש ושימו לב לדיוק – אני מציינת נכשלים במבחנים ולא כישלון של הילד. 
הילד לא נכשל (לכל היותר המערכת הנוקשה של משרד החינוך נכשלה). 
צפו בסרטון – הוא חשוב ביותר! 

שיטת הסיפור בהומור

כיצד קשורה סערת טבע ובהלת השכנים להבנה מדויקת יותר של מכנה ומונה בנושא שברים פשוטים.
כיצד באמצעות הומור ויצירתיות כ"כ פשוטה ניתן להפוך למידה של כ"כ הרבה נושאים לקלה, מהירה, וכזו שאינה יוצרת התנגדות אצל הילד לשיעורים.

שיטת הסיפור בהומור - חלק ראשון

שיטת הסיפור בהומור - חלק שני

שיטת המעטפות

שיטת המעטפות היא אחת מהאסטרטגיות החשובות ביותר שניתנת ליישום כמעט על כל מקצוע ואין מספיק מילים לתאר עד כמה היא מזרזת תהליכי למידה.

ללמוד כיצד ללמוד - מה הקשר בין חבר ילדות ישן לאסטרטגיות למידה

גולשים יקרים, קצת בנימה אישית.

עשרים שנים שאני מלמדת, מגיל 16.
נולדתי בעיירת פיתוח קטנה בה יש תיכון אחד וכמה בתי ספר יסודיים קטנים. בהיותי בתיכון, המורה שלי מבית הספר היסודי שלחה אלי תלמידים שלה מכיתות נמוכות. הייתי בת 16 עם רשימת המתנה בלתי ניתנת לתיאור. עדיין היו לי קשיים בלימודים, ותמיד אמרתי לכולם "הלוואי שתהיה לי מורה לאנגלית כמו שאני יודעת ללמד". עם השנים למדתי כיצד לארגן את הדברים גם לעצמי וסיימתי חלק משנות התואר שלי בכלכלה בהצטיינות.

כאשר אני אומרת שאין חשוב בעולם מהידע של "ללמוד כיצד ללמוד" אני מתכוונת לזה בכל ליבי ולא כקלישאה ידועה. אני רואה כמה זה כל ההבדל בין ילדי שמצליחים בלימודים ואלו שלא.
אני רואה ילדים מגיעים אלי עם תחושת כישלון עצומה לאחר שנים שכלום לא הצליח מתחילים פתאום לחוש הצלחה.

אני רואה הורים שמגיעים אלי להדרכות, בין אם הורים מחינוך ביתי ואם אם הורים שילדיהם עדיין לומדים בבית הספר ומנסים לעזור לילדיהם בשעות הערב, ואור נראה בעיניים כאשר הם מבינים כיצד להסביר לילד באופן כ"כ קל וברור.

בעמוד קורסים אונליין באתר דרך התפריט הראשי תמצאו מגוון קורסים בנושא.