שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

קבוצות הכנה לכיתה א' – הכנה רגשית, התנהגותית ופדגוגית

קורס אסטרטגיות למידה והוראה מתקנת


קבוצות ההכנה לכיתה א' מתקיימות בגבעתיים ורמת השרון

המעבר בין הגן לבית הספר הוא משמעותי ודורש הסתגלויות גדולות מאוד.
לעיתים ההכנה הנכונה יכולה להיות ההבדל בין ילד שהתאקלם טוב מכל הבחינות לבין ילד שיחווה קשיים שכביכול המקור שלהם לא יהיה ידוע אך בפועל נובעים מהלם שהילד חווה ממערכת החינוך.

 ההכנה לכיתה א הקבוצתית מסייעת בפיתוח מיומנויות חברתיות, רגשיות ולימודיות.
ההכנה היא הוליסטית – כלומר התנהגותית, רגשית, מוטורית ופדגוגית, אפשר להשיג את כל המטרות רק דרך קבוצה.

1. נושאים כלולים:

  • קריאה וכתיבה:  חשיפה לאותיות ותנועות,  תרגול כתיבה בסיסית והבנת טקסטים פשוטים.
  • מתמטיקה: הכרות עם מספרים, ספירה, פעולות חשבון בסיסיות כמו חיבור וחיסור.
  • פתרון בעיות דרך תרגילי חשיבה וריכוז.
  • מיומנויות חברתיות:  עבודה בקבוצה, פתרון קונפליקטים, והבנת כללי התנהגות בכיתה וכללי התנהגות בעבודה צוות.
  • פיתוח חושי: פעילויות המפתחות יכולות מוטוריות עדינות וגסות.

    2. שיטות הוראה:
    כמובן שרוב הלמידה היא למידה קבוצתית משותפת.
    – כ 80% מהלמידה היא דרך משחק. הגישה היא שילד מצד אחד צריך ליהנות מהלמידה אחרת היא לא מתקיימת, מצד שני בסופו של דבר צריך לדעת לקחת ספר ולהתמודד איתו. 
    – כל שלב ולו קטן ביותר בלמידה תוכנן לפי אסטרטגיות למידה.

    3. מתאים לילד בגיל 5-6, שמתחילים את ההכנה לקראת כיתה א' אך במיוחד לילדים שיש סיכוי לקושי בכיתה א' בשל המצבים הבאים:7

      • חולים לעיתים קרובות ולכן עלולים להפסיד שיעורים.
      • בעיות שינה.
      • קשיים רגשיים והתנהגותיים בגן.
      • הפרעות קשב שהגננת מציינת שיש סיכוי שקיימים אצל הילד.
      • קושי בוויסות חושי שמאוד מפריעים ללמידה.

      *העבודה כוללת תמיד היבטים רגשיים של העצמה, העלאת הביטחון העצמי וגישה רגשית משולבת פדגוגית. 
      *ישנן אסטרטגיות למידה מסוימות שקל יותר ליישם אותן בקבוצה, אשר מאפשרת לילדים להפוך לרגע להיות למורים עבור חבריהם.


      ניתן להגיע גם לפגישות אישיות אם יש התנגדות גדולה מהילד וגם במצב כזה היתרונות גדולים מאוד אך חשוב להיות מודעים גם לחסרונות.
      העלות להכנה באופן פרטני היא 400 ₪ ל 45 דקות.


      – בכל קבוצה ישנם עד 6 תלמידים.

      – בחלק מהשיעורים, לפי שיקול דעתי, תהיה עוזרת הוראה אחת או יותר נוכחת יחד איתי.
      עוזרת ההוראה אינה מורה להוראה מתקנת אלא נמצאת שם לעזרה טכנית.
      בניית תכנית הלימודים ובדיקת ההתקדמות של כל תלמיד ותלמיד נעשות על ידי בלבד.

      – בחלק מהזמן בשיעורים הילדים יתבקשו לבצע משימות באופן עצמאי כדי ללמד ולחזק יכולת עבודה עצמאית ואחריות, ובעיקר בניית מסוגלות. המטרה היא לבנות זאת כאשר אני בסביבה ותמיד יכולה לעזור. 


      תשלום ועלויות

      – החיוב הוא בתחילת כל חודש לפי כמות השיעורים שיש באותו חודש. ממש כמו חוג. לא יבוצע קיזוז מהתשלום בשל היעדרות בלמידה קבוצתית.

      – עלות כל פגישה – 180 שח (כולל מע"מ). לבעלי ביטוח בריאות פרטי ייתכן שיש החזרים חלקיים מחברת הביטוח. אורך פגישה 45 דקות.

      – עלות פגישה אישית – 400 ₪ ל45 דקות.

      – במקרה של עבודה במפגשים אישיים, ביטול של פחות מ24 שעות כולל תשלום מלא. 


      מה קורה כאשר מפסידים שיעור בקבוצה? 

      – רוב השיעורים בנויים כך שבכל שיעור יש חזרה על נושאים שנלמדו ב 2-3 שיעורים הקודמים.

      – עד שלוש פעמים בשנה ניתן להגיע כרבע שעה לפני הזמן להשלמה. ההשלמה עשויה להתבצע על ידי (שמרית) או על ידי סייעת שלי.

      כמה מילים מתלמידים והוריהם

      הבלוג האישי שלי ומאמרים חשובים

      יצירת קשר

      אימון נוירו פידבק וקבוצות למידה במקצועות עברית ואנגלית מתקיימים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.

      אסטרטגיות להתמודדות עם הפרעות קשב כגון: טכניקות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב וסדר, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.