אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים
את הקסם של הנוירופידבק להקלה בתסמינים ואף טיפול מוחלט ומניעה של הפרעות קשב וריכוז גיליתי בשנים האחרונות.
לצערי הרב השיטה קיימת כבר הרבה מאוד שנים בארץ, ואני משתמשת במילה "לצערי" כי החיים שלי אישית היו יכולים להיות עם פחות אתגרים והפרעות, אם הייתי יודעת על שיטה זו ברגע שהיא הגיעה לארץ.
אם שיטת נוירופידבק לאימון מוחי יכולה להיות הכתובת לפתרון עבור כל מי שמתמודד עם הפרעות קשב? סביר להניח שלא, אני לא חושבת שאי פעם נתקלתי בשיטת טיפול שיש לה 100 אחוז הצלחה.
אך עם השנים גיליתי שאימון הנוירופידבק כ"כ השתכלל כ"כ עם השנים עד שבכל הקשו לטיפול ומניעה של הפרעות קשב, אחוזי ההצלחה לפי מחקרים(כך פורסם באפיקים השונים) הוא כ 83%.
אין לי את הנתון המדוייק לגבי אחוזי ההצלחה בטיפול בלקויות למידה אך ככל הידוע לי הוא גובה מאוד.
באתר הבא תוכלו לקרא ולקבל את המידע השלם לגבי האופן בו מתרחש הטיפול, האם יש תופעות לוואי, ועוד פרטים חשובים נוספים: www.healdror.co.il
בתהליך נוירופידבק לאימון קשב אנו מאמנים את המוח לפעול באופן ממוקד וחד יותר. במקרים שיש תחושת ערפול וניתוק כתוצאה מהפרעות קשב נחזק את הפעילות החשמלית והכימית במוח, במקרים בהם יש היפר אקטיביות נאזן אזורים אחרים.
לכן, היות והמוח במהלך כל אימון לומד לפעול שונה, ישנה חובה להגיע פעמיים בשבוע לאימון, אימון נוירופידבק של פעם בשבוע אינו מספיק משום שאין מספיק זמן למוח להבין כיצד נכון להפעיל את עצמו.
באימון נוירופידבק להפרעת קשב ולקויות למידה אנו בעצם מלמדים את המוח איך נכון לו לתפקד כדי להיות בריכוז מלא.
לאחר שהמוח סיגל לעצמו דפוס פעולה חדש, ניתן להמשיך להגיע פעם בשבוע למשך מספר חודשים (יכול להיות חודשיים יכול להיות 4 ואולי גם יותר, לא ניתן לאמוד מראש) וזאת עד שנקבע לחלוטין את ההבנה של המוח לגבי דרכי הפעולה שנכונות לו כדי להרגיש ולפעול טוב.
לאחר מכן מומלץ להגיע לאימון "תיחזוק" פעם בשבועיים ולאחר מכן פעם בחודש עד שנכון יהיה להפסיק אימון לחלוטין.
עוד אספר כי לעיתים הפרעות קשב נובעות מבעיות רגשיות, בקישור אליו הפניתי אתכם בראש בעמוד, תוכלו להבין מדוע בעיות רגשיות מביאות לקשיי קשב וריכוז. אך אלו אינן הפרעת קשב.
הפרעת קשב היא מצב שיכול לנסוע מחמישה אזורים במוח בהם וויסות פעולת הדופאמין לא מאוזנת מה שיכול לגרום להיפראקטיביות או תחושת ניתוק.
בעיות רגשיות, גורמות למערכת הרגשית במוח לפעול באופן אינטנסיבי וכזה שלא מאפשר לאזורים במוח שאחראים על מיקוד וריכוז, לעבוד טוב.
בקשר ללקויות למידה, גם כאן יש המון מקורות וסוגים של לקויות למידה.
לכן, השלב העיקרי ביותר שיש לבצע בתחילת כל תהליך אימון הוא תהליך מיפוי, שם אנו למדים מה דפוס ההתנהגות של המוח בכל אחד מהאזורים, וכך נוכל לאתר את מקור הקושי.
יש לא מעט מקורות שמהם יכולה לנבוע הפרעת קשב וריכוז. אימון כללי שאינו מאתר את מוקד הבעיה עלול להיות לא מדויק ולכן לשאת תוצאות חלקיות או שלא להביא לתוצאות כלל.
מזמינה אתכם שוב לאתר הראשי של הנוירופידבק לקרא ולהבין לעומק: www.healdror.co.il
כפי שהתחלתי ואמרתי, הנוירופידבק הוא קסם בחיי ויש בי תקווה שכמה שיותר אנשים יכירו וישמעו על שיטה זו.
הערה: קורסי ה NLP נלמדו מתוך מטרה להבין יותר ולהעמיק במבנה המוח על מנת ליעל את אסטרטגיות הלמידה – אני לא מטפלת NLP ולא מציאה טיפולים כאלו.
בקליניקה מוצאים אימוני נוירופיבק, שיעורי הוראה מתקנת בקבוצות ויחידים, והדרכות מורים והורים בנושאי הוראה מתקנת אסטרטגיות למידה.
אימון נוירו פידבק וקבוצות למידה במקצועות עברית ואנגלית מתקיימים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.
אסטרטגיות להתמודדות עם הפרעות קשב כגון: טכניקות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב וסדר, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.