שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

קבוצות למידה באנגלית באמצעות אסטרטגיות למידה

ליווי קבוצתי באסטרטגיות למידה

הקבוצות נועדו לכיתות ב' -ג' וגם לתלמידי ד' אשר נמצאים עדיין בשלבי הבסיס

הקבוצות מתקיימות ברמת השרון או הרצליה וכן בגבעתיים

חשוב לדעת!

העבודה המשותפת בקבוצה כוללת תמיד היבטים רגשיים של העצמה, העלאת הביטחון העצמי וגישה רגשית משולבת פדגוגית. 

ישנן אסטרטגיות למידה מסוימות שקל יותר ליישם אותן בקבוצה ולכן הלמידה בקבוצה חשובה.

בהוראה מתקנת קבוצתית, התיקון, העזרה ההדדית, חלוקת העבודה לעיתים על משימה אחת ושילובה כמו בפאזל, כל זה יחד עם אסטרטגיות הלמידה איתן אני עובדת, יוצרים הצלחות מרשימות.
ילדים ונערים יוצאים מכאן עם ציונים גבוהים יותר, שזה החלק השולי, החלק החשוב יותר, הוא ילדים ונערים שרואים את עצמם ותופסים את עצמם וחווים את עצמם כחכמים ממש, ובצדק!


 הלמידה הקבוצתית מאפשרת חיזוקים מהסביבה, פיתוח שיח, תרגול משותף, אך יותר מכל, משחקי למידה קבוצתיים מאפשרים לילד ללמוד כמעט מבלי שהוא מרגיש שהוא לומד.

בנוסף הלמידה הקבוצתית מאפשרת פיתוח בקרה היבט שהוא חשוב ביותר ומשפיע כמעט מכל היבט אחר על למידה והבנה.

– היות ומניסיון רב השנים שלי, ובעיקר מתוך המצב בשטח מהשנים האחרונות, נראה כי הילדים המגיעים אלי מביאים מעט מאוד ידע לכיתה, קבוצת הלמידה מתקיימת פעמיים בשבוע.
לא ניתן ללמוד שפה חדשה משיעור אחד בשבוע.

– המטרה אינה רק להשלים פערים אלא יצירת התקדמות משמעותית וביטחון בשפה האנגלית.
– בכל קבוצה ישנם עד 6 תלמידים.
– כל שלב ולו קטן ביותר בלמידה תוכנן לפי אסטרטגיות למידה. 
בחלק מהשיעורים, לפי שיקול דעתי, תהיה עוזרת הוראה/ סייעת אחת או יותר נוכחת יחד איתי.
– בחלק מהזמן בשיעורים הילדים יתבקשו לבצע משימות באופן עצמאי כדי ללמד ולחזק יכולת עבודה עצמאית ואחריות, ובעיקר בניית מסוגלות. המטרה היא לבנות זאת כאשר אני בסביבה ותמיד יכולה לעזור. 
– כ 60% מהלמידה היא דרך משחק. הגישה היא שילד מצד אחד צריך ליהנות מהלמידה אחרת היא לא מתקיימת, מצד שני בסופו של דבר צריך לדעת לקחת ספר ולהתמודד איתו. לכן השילוב של למידה רגילה ולמידה דרך משחק ויצירה.
— ישנן משימות לביצוע בבית בחלק מהלמידה.

תשלום ועלויות

– החיוב הוא בתחילת כל חודש לפי כמות השיעורים שיש באותו חודש. ממש כמו חוג. לא יבוצע קיזוז מהתשלום בשל היעדרות.
– עלות כל שיעור – 180 שח (כולל מע"מ). לבעלי ביטוח בריאות פרטי ייתכן שיש החזרים חלקיים מחברת הביטוח.

מה קורה אם מפסידים שיעור?

– לחלק מהשיעורים יש שיעור דיגיטלי מקביל שיפתח לצפייה, וההשלמה של הנושאים תהיה בבית.
– עד שלושה שיעורים בשנה ניתן להשלים באופן פרטי במשך רבע שעה שבה ירוכז הידע שנלמד.
שלושת שיעורי ההשלמה יבוצעו על ידי (שמרית) או על ידי עוזרת הוראה.
-רוב השיעורים בנויים כך שבכל שיעור יש חזרה על נושאים שנלמדו ב 2-3 שיעורים הקודמים.

מה נלמד בקבוצה?

נלמד את הכרת צלילי האותיות, חשוב ביותר למי גם למי שכבר יודע אותם, ב 99 אחוז מהמקרים אני מגלה כי הילדים לא מכירים נכון את צלילי האותיות (כמו למשל האותיות u, g, I, c, e ועוד).
כמו כן נעבוד על אוצר מילים באנגלית באופן נרחב באמצעות 12 שיטות שונות לרכישת אוצר מילים שאיתן אני עובדת.
במקביל לתהליך הכרת צלילי האותיות, נלמד קריאה באנגלית, כבר החל מהשבועות הראשונים.

כמה מילים מתלמידים והוריהם

הבלוג האישי שלי ומאמרים חשובים

יצירת קשר

אימון נוירו פידבק וקבוצות למידה במקצועות עברית ואנגלית מתקיימים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.

אסטרטגיות להתמודדות עם הפרעות קשב כגון: טכניקות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב וסדר, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.