סיכום כתוב של הסרטון:
כולנו יודעים כמה חשוב מאוד לפתח ביטחון עצמי אצל ילדים ונערים, אנו יודעים כי החוויות שהם יחוו ילוו אותם כל החיים ויצרו את מי שהם באישיות ובאופי, אך אולי אם נעמיק ונבין את היבט הנוירולוגי של כך, היה לנו קל יותר באופן טבעי, לדאוג יותר להעצמת הילד. 100 אחוז לא יהיה, בטח אם מדובר בילדים עם הפרעות קשב וריכוז או בעיות התנהגות.
אך אם נהיה מודעים להשפעה הנוירולוגית של כל מילה שיוצאת לנו מהפה מול הילד, נוכל לאזן את המאזניים.
זה היה לפני הרבה מאוד שנים, שנה בה עבדתי במשרד החינוך, בישיבת מורים התלוננתי על כך שאני לא מצליחה לקדם תלמיד מסוים, שהיה חשוב לי מאוד. היה מדובר בילד עם לקויות למידה והפרעות קשב ובנוסף לכך הוא הגיע מבית במצב כלכלי קשה מאוד. הרגשתי כי על כל צעד שאני לוקחת אותו קדימה הוא הולך בשעות אחר הצוהריים 5 צעדים אחורה. ואז אמר לי אחד המורים "התפקיד שלך הוא להוסיף כמה שיותר חוויות טובות למאזניים, הנער שיצא לעולם, הוא הנער שיחווה יותר הצלחות טובות או פחות, תוסיפי כמה שיותר לטובות, את לא יודעת עוד כמה אחרים מוסיפים לחוויות הטובות שאולי את לא מכירה, העיקר שהמאזניים ילכו לכיוון החיובי".
ומדוע ברמה הנוירולוגית זה כ"כ חשוב? מציעה לצפות בסרטון המצורף למעלה. זה כ"כ חשוב!