שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

תהליכי העצמה וביטחון לילדים ונוער

ההכוונה שכל אמא תרצה להעניק לביתה 🙂

כל אמא רוצה לקחת את ילדתה ולפרוש מעליה צעיף של הגנה. להיות לצידה בכול נתיב שמצריך לקבל החלטה. להאיר עבורה כל צל של סכנה. להרחיק ממנה אנשים שלא מבקשים בטובתה. להחזיק לה את היד כאשר היא פוסעת בדרך חדשה. לגרום לה להבין כמה היא מיוחדת וחזקה. לגרום לה להאמין בעצמה – לגרום לה לחלום הכי רחוק ובו זמנית להיות מודעת לסביבה. כל אמא רוצה את הטוב ביותר עבור ילדתה, אך באותה נשימה לא תמיד נכון להחזיק את היד. יש לדעת להיות שם ולחזק ובאותה נשימה יש לדעת לשחרר – לתת לילדה ללמוד מטעויות ולגלות לבד את דרכה.

קונפליקט הורי לצד מענה מקצועי

לצד הרצון להגן ולהצמיח, קיים הרצון להגן ולגונן. קונפליקט זה מלווה לא מעט אימהות, ועל כן טוב להכיר בכך שניתן לקבל עזרה מקצועית. כיום אנו חיים בעידן אחר. כיום ניתן לדבר עם הילדים על הרבה יותר דברים שפעם היו מוסתרים. כיום הדיבור על רגשות הרבה יותר פתוח. כיום הילדים מתבגרים בגיל הרבה יותר צעיר – רק מחכים לצאת ולטרוף את העולם. לאור כל זאת טוב להכיר בכוח שיש לתהליכי העצמה ייעודיים לילדים ובני נוער, וכאן המקום שלנו כהורים להודות מתי עזרה חיצונית רצויה ואף חשובה.

הכוח שמאחורי הדרכה מקצועית

מצד אחד הילדה עוד קטנה ומצד שני רק עוד קצת והיא תהפוך לנערה. תקופה נהדרת ועם זאת גם די מורכבת. בתקופה זו עלינו כאימהות לדעת להנחות את הדרך. לדעת להסביר את ההבדל שבין מותר לאסור, בין נכון ללא נכון. עם זאת, לצד אהבה רבה ורצון שהילדה שלנו תקבל את כל הטוב שהעולם יודע להציע, לא תמיד ברור כיצד להסביר ולהנחות, ועל כן לפעמים הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות זה לפנות לקבל עזרה. תהליך ההעצמה לילדות ונערות יכול להתגלות כמתנה מופלאה ואף עשוי להתגלות כחיבור מיוחד בין אם לביתה. כאשר האם מפנה את בתה להדרכה, היא אינה רק רוצה בטובתה, אלא היא גם מכירה בכך שהילדה גדלה, כבר אינה כזו קטנה.

אהבה לנפש ולגוף

אז למה ניתן לצפות מתהליך העצמה לילדות ונערות? לבניית עמוד שדרה פנימי, לצימוח ביטחון עצמי, להכוונה נכונה בכול הנוגע לקבלת החלטות, לניווט מושכל בין נתיבי החיים (לפעמים רק צריך להבין ממה בנוי המצפן), לבניית ארגז כלים שמסייע בכול הנוגע לניהול תקשורת בינאישית, לחיזוק אמונה ביכולות האישיות, לחיבור בריא לנשיות, לחיזוק איכויות ולהעצמה של הטוב הפנימי. עם זאת, אם ננסה לתמצת את הרעיון המרכזי שנמצא מאחורי תהליכי העצמה וביטחון לילדים ונוער, ניתן את הבמה למשימה הבאה: חיזוק תחושת הכבוד העצמי ואהבה לנפש ולגוף.

אינדיבידואליות מתירנות ואתגרים נוספים

אין לשכוח שכיום אנו חיים בעידן שבו מצד אחד אינדיבידואליות היא ערך חשוב, אך גם מתירנות היא חלק מהמשוואה. בעולם מעין זה הרבה פעמים מאתגר ומבלבל לגדול. יש צורך בגבולות, אך במקביל התחושה היא שהכול אפשרי. מכאן שלנו כהורים די קשה לשים את האצבע על הגבול הנכון. קשה להסביר כיצד יש להישאר נאמנים לקול הפנימי שרוצה בטובתנו, אך שגם מבקש לבחון גבולות.

מתנה בעלת ערך מוסף

המטרה היא לצמוח ולגדול מבלי לפגוע באחר ומבלי לוותר על העקרונות שבונים אישיות חזקה, אך גם אישיות רגישה ומתחשבת. מכאן שאם מבקשים שהילדה תצא לעולם מלווה בתחושת טוהר ומצוידת בהערכה פנימית, יש לחבק בשתי ידיים תהליכי העצמה וביטחון לילדים ונוער. כמו כן, מדובר בדוגמה אישית מאוד חשובה. כאשר מפנים את הילדה לעבור תהליך העצמה, לא רק מעניקים לה מתנה, אלא גם מלמדים אותה לבקש ולקבל עזרה.

 

כמה מילים מתלמידים והוריהם

הבלוג האישי שלי ומאמרים חשובים

יצירת קשר

אימון נוירופידבק וכן תהליך הוראה מתקנת פרטני וקבוצתי במקצועות חשבון, עברית ואנגלית מתקיים בגבעתיים ורמת השרון בלבד, בנוסף קיימים קורסים דיגיטליים ללמידה עצמית של אסטרטגיות למידה במקצועות האלה.

אסטרטגיות לאימון מוחי, ניהול זמן ומשימות, התארגנות במרחב, או אסטרטגיות למידה כלליות, ניתנות במסגרות /קורסים דיגיטליים/ בלבד.

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.