שמרית דרור -

אסטרטגיות למידה, הוראה מתקנת, אימון אישי וטיפול נוירופידבק – ילדים, נוער וסטודנטים

גבעתיים -

חשיבה יוצרת מציאות – תרגיל ליצירת מציאות ושינוי אמונות

לאחר שהבנו כי חשיבה יוצרת מציאות ושמחשבות הם ממש "דברים" – וכי המשמעות של כוח המחשבה זה כי יש קשרים בין עצביים במוח, חלק פיזי בגופינו, להלן תרגיל קצר של חמש דקות, בעזרתו תוכלו לשנות אמונות, מחשבות ורגשות.
כמובן, שנדרש תהליך לשינוי, ולכן הקפדה על בצוע תרגיל זה חמש דקות כל יום היא הכרחית.

זכרו את שנכתב במאמר הקודם, ככל שקשר בינעצבי הוא לזמן ממושך יותר, כך נצברו אמונות רבות המחזקות אותו ועל כן יהיה קשה יותר לפורר מחשבות אלו.
כדי לעשות כן, יש צורך בהתמדה גבוה שתחזק את מבנה המחשבה החדש – כלומר את מבנה קשרים בינעצביים חדש – ותפורר את מבנה המחשבה הישנה.

חשיבה יוצרת מציאות – הלכה למעשה:

בואו עצמו את עיניכם ונשמו כמה נשימות עמוקות ואיטיות. נסו להתייחס לגוף ולבכך ירגע טיפה קצב המחשבות.

אם זה מקל עליכם, שימו יד על המצח או על איזור החזה – מה שיתן לכם תחושה של הגנה ותמיכה.

כעת חשבו על משהו שאתם רוצים ליצור במציאות חייכם, זה יכול להיות משהו פיזי כמו כסף או משהו מופשט כמו מערכת יחסית אוהבת.

יותר מכל, זה יכול להיות, מחשבה על עצמכם שאתם רוצים לחשוב.
תוכלו להחליט שאתם רוצים מחשבה של "אני חכם" בחייכם, או כל מחשבה אחרת.

לאחר מכן, תנו לכך צורה, דמיינו איך נראה מה שאתם רוצים לזמן לחייכם.
תנו לו ארבעה מאפיינים – לא יותר.
לדוג', אם אתם רוצים מטבח חדש – רשמו ארבעה מאפיינים פיזיים שלו – סוג העץ ממנו הוא בנוי, הצבע, מבנהו/גודלו ומספר מגירות. לחילופין תוכלו את אחד המאפיינים להחליף בסוג הידיות, מספר דלתות ועוד.
הרעיון הוא לראות את התמונה המלאה בראש תוך כדי שממקדים אותה על ידי ארבעה מאפיינים.

לאחר מכן הגדירו בארבעה סוגי רגשות שונים מה אתם מרגישים כאשר יש לך מה שאתה רוצים.
לדוג', נלהב, שבע רצון, שמח, שליו.

אמרו בקול רם כל אחד מרגשות אלו לאט, בביטוי מלא וברור, ותנו לתחושה להתפזר בגוף לכם. התחושה שאתם חשים, היא למעשה תרכובת כימית של רגשות שנוצרת כאשר תאי עצב חוברו להם לנוכח מחשבה חדשה. ככל שתתמקדו יותר ברגשות בעוצמה כך יחוזקו הקשרים הבינעצביים של המחשבה החדשה.

תוך כדי שארבעה מאפיינים חיצוניים נתנו מוגדרים, וכן, ארבעה רגשות שונים – תנו שם למטרה שהוצבה – במקרה של הדוג' שלנו "מטבח חדש, מודרני ויוקרתי בתשלום מלא ובקלות".
ובעודכם, מדמיינים את התמונה שלו בראש, חזרו בקול על השם שנקבע "מטבח מודרני, יוקרתי בתשלום מלא ובקלות" מידי פעם שנו את האמירה לשם הרגש או לשם האיפיון, וכך, בעודכם מדמיינים את שם המטרה בראש, עברו באמירות בקול משם המטרה, לשם רגש, למאפיין.

בדוגמא של המטבח,כדי להשתמש בכוח של החשיבה ליצור מציאות –  דמיינו את המטבח, ואמרו בשקט "נלהב" תוך כדי שאתם מדמיינים את עצמכם עומדים במטבח, ואז "סוג עץ אלון" ולאחר מכן "שליו" וכן הלאה, מעבר בין ציון מאפייני המטרה השונים, לבין רגשות שונים כאשר אתם משיגים את המטרה לבין שם המטרה.

אם המטרה שלכם היא מחשבה מסוימת, כלומר, שמתם לכם לעצמכם לחודש חכמים. ציינו את שם המטרה כ "חכם ואינטליגנט" בלי לומר "אני מרגיש חכם" או "אני חושב שאני חכם"…פשוט לומר "חכם ואינטליגנט" ולמטרה זו תנו ארבעה מאפיינים – כגון, אתכם מרוויחים תלוש משכורת מכובד בזכות חוכמתכם, מרצים בפני קהל רב, יושבים בקרב חברים שמקשיבים בהערכה מלאה לדעתכם, וכותבים מאמר לעיתון מכובד.

בתרגיל "חשיבה יוצרת מציאות" הוסיפו לכך רגשות "הגשמה עצמית" "שליו" "בטוח ביכולתיי" "מוערך"…וכך, תוך כדי אמירת שם המטרה שהוא : "חכם ואינטלגנט" דמיינו את עצמכם בארבעת הסיטואציות השונות שקבעתם, ואמרו אתם מידי פעם בקול, וכן אמרו את הרגשות שקבעתם בקול ותנו להרגשה להתפשט בגופיכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הקורס המלא לאסטרטגיות למידה עלה לאתר

צפייה ללא עלות – מיני קורס המסביר מה המרכיבים לשיפור ההבנה, הזיכרון והשליפה של כל ידע שנלמד.