הוראת השפה האנגלית

שמרית דרור - מורה פרטית לאנגלית

האני מאמין שלי

או במילים אחרות: "כיצד 19 שנים שאני מורה פרטית לאנגלית וכל התלמידים מגיעים אצלי למצוינות בכל הנושאים?"

bird

אני באמת מאמינה שכל ילד יכול ומסוגל להצליח גם אם קיימים הרבה קשיים

אני לא מאמינה בזה כי זו אמונה שכיף להאמין בה או מנחם להאמין בה. אני מאמינה בזה כי ראיתי ניסים קורים ב 19 שנים בהם אני מלמדת ומאמנת  ילדים שהגיעו בכיתה ו’  ברמה של כיתה ב’ מבחינה לימודית באנגלית ומגיעים להצטיינות. ראיתי ילדים שלא ידעו תרגום מילים בסיסיות באנגלית בחודש אוקטובר של תחילת כיתה ו’ ומסיימים את כיתה ח’ כאשר הם עונים על בגרויות של ארבע יחידות באנגלית.

 יחד עם זאת מתוך 19 שנים של ניסיון כמורה פרטית לאנגלית אני יודעת לומר בוודאות כי ניסים אלו מתרחשים רק בשילוב של כל הגורמים הבאים:

מוטיבציה אישית

– ה – “טריק” הוא  שזה התפקיד שלנו המבוגרים ליצור אצל הילד מוטיבציה.

התאמה אישית

– יש בערך 50 אסטרטגיות למידה שאני משתמשת בהם כמורה פרטית לאנגלית המחולקות  לכמה קטגוריות ראשיות. כל ילד צריך ללמוד בדרך שונה. זהו  התפקיד שלי כמורה להבין את הדרך הנכונה והשלבים הנכונים יחד עם הגישה הנכונה והקצב הנכון לכל תלמיד.

קצב נכון

– קצב  נכון הוא אחד הפקטורים שמשפיעים יותר מכל על למידה איכותית שנושאת תוצאות טובות. לצערי, מעט מאוד מורים והורים מודעים להשלכות של קצב נכון. קצב נכון דורש רגישות רבה מאוד. הדבר  בא לידי ביטוי בתוכנית לימודית לחודשים קדימה אך יותר מכך הדבר  בא לידי ביטוי בכל שיעור ושיעור – בניואנסים הקטנים של השאלות שנשאלות.

אמונה אישית

– אין חשוב יותר מאמונה של הילד בעצמו ואמונה  של הילד במסוגלות האישית שלו.  זו הסיבה שרכשתי הכשרות רבות בהעצמת הביטחון העצמי של הילד ויצירת תחושת מסוגלות ואמונה בעצמו. זו גם הסיבה שחלק מזמן השיעור אנו נקדיש למשחקי העצמה.

שיתוף פעולה עם ההורים 

העבודה איתי כמורה פרטית לאנגלית  נושאת  תוצאות אך ורק כאשר מבצעים עבודות שאני נותנת בין שיעורים. יש מעט מאוד משימות בין שיעורים אך  יש לבצע אותם לפי תהליך שאני מסבירה בין שיעור לשיעור. שיתוף פעולה של ההורים הוא קריטי ביצירת ההצלחה. יוצאי דופן הם נערים אתם אני עובדת הרבה על אחריות, ארגון עצמי וסדר בלמידה.

DSC_9770
DSC_9738